|
|
Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 1264 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zaprezentuj w naszym informatorze swoją jednostkę ->>>
|
|
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie
Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.
Scenariusz zajęcia
Opracowała: Lidia Serwińska
Czas trwania zajęcia: 30 –35 minut
Temat: Spacer po lesie Cele: - kształcenie umiejętności organizowania ruchu w przestrzeni - kształcenie koordynacji słuchowo – ruchowej i głosowo – ruchowej - uwrażliwienie na poczucie rytmu - kształcenie wyobraźni Pomoce: arkusze gazet w ilości odpowiadającej liczbie dzieci, instrumenty perkusyjne, płyta CD z nagraniem pierwszej części „Symfonii dziecięcej” L. Mozarta
Przebieg zajęcia: 1. Muzyczne powitanie: Słońce pięknie świeci – Spacerują dzieci 2. Nauczyciel zaprasza dzieci na wycieczkę do lasu zapoznając je z fragmentem Symfonii dziecięcej 3. Wymiana informacji na temat lasu - roślin i zwierząt tam napotykanych 4. Wykorzystanie ww. wiadomości do realizacji opowieści ruchowej - chodzenie po leśnej trawie - słuchanie pukania dzięcioła - naśladowanie ruchem sposobu poruszania się zwierząt leśnych (zając, dzik, kukułka, ślimak) Dzieci wykonują czynności sugerowane przez nauczyciela. Realizację ruchową opowieści nauczyciel wspiera ilustrując wykonanie zadań improwizacją na instrumentach. 5. Naśladowanie odgłosów poszczególnych zwierząt zamieszkujących las. 6. „Leśna orkiestra” – dzieci podejmują indywidualne próby ilustrowania różnych odgłosów lasu grając na gazetach. 7. Zabawa ruchowa „Gazetowe kalosze”. Dzieci zamieniają gazetę w kalosze, owijając nią swoje pantofle. Słuchając rytmu granego przez nauczyciela powtarzają słowa kap, kap, kap, chlap, chlap, chlap i człapią rytmicznie w „kaloszach” po sali - pełnej kałuż ścieżce leśnej. 8. Ćwiczenia oddechowe Jesteśmy na leśnej polanie. Rośnie tu mnóstwo pięknych kwiatów, które pięknie pachną. Wąchamy kwiaty- mocno wciągamy zapach nosem. 9. Słuchanie fragmentu Symfonii dziecięcej. Dzieci porządkują las – zbierają gazety i wrzucają do kosza. 10. Tworzenie dwuosobowych zaprzęgów. Dzieci udają się w drogę do domu jadąc drogą wyznaczoną przez pierwszy zaprzęg. Początkowo pomaga im nauczyciel. Potem drogę wymyślają same. 11. Kończąc zajęcia dzieci jadąc jak poprzednio formują koło, a następnie zatrzymują się. Muzyczne pożegnanie Słońce pięknie świeci – Już wracają dzieci.
|
Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:
X
Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp do serwisu edukacyjnego.
www.szkolnictwo.pl
e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl - największy w Polsce katalog szkół - ponad 1 mln użytkowników miesięcznie
Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").
|
|
|